سفارش تبلیغ
صبا ویژن
<<زندگی بیابان پر پیچ و خمی است که در آن تنها قطب نمای تو، ایمان به خدا است>>
تاریخ : یکشنبه 91/10/24 | 8:2 صبح | نویسنده : مهدی

اقتصادایران آنلاین نوشت : حتما عنوان این خبر برایتان بسیار تعجب برانگیز است حق دارید اما این موضوع حقیقت دارد. اگر شما بخواهید یک ریال واحد پول ایران را تهیه کنید باید برای بدست آوردن آن تلاش و جستجوی زیادی کنید .این مطلب نه شوخی است و نه طنز بلکه یک حقیقت است تلخی یا شوری اشیا شیرینی اش بستگی به استنباط خودتان دارد.

 

به گزارش اقتصادایران آنلاین تحقیقات نشان داده است برای نیل بدین منظور ، هزینه ای برابر یک دلار باید بپردازید چون پولی بنام ریال پیدا نمیشود.

حتی اگر بخواهید بطور رسمی به بانکها مراجعه کنید و درخواست یک ریالی کنید حتما با تبسم کارمندان مواجه خواهید شد و چه بسا خستگی را از تن ایشان بدر کنید.

البته بگذریم از هزینه هایی که باید تا بازار فروش مسکوکات و اسکناسهای قدیمی بکنید اما نکته جالب و تامل برانیگز اینجاست که اگر بخواهید به این بازارها مراجعه کنید ممکن است همچنان اسکناس های قدیمی و حتی یکصد ریالی و دویست ریالی داشته باشند اما احتمال داشتن یک ریالی و دو ریالی و پنج ریالی و ده ریالی ،علی الخصوص یک ریالی، بعید است.

هزینه رفت و برگشت و خرید سکه را حساب کنید حتی اگر بخواهید با پیک برایتان بفرستند که دیگر چندین هزارتومان گرانتر بدستان خواهد رسید.

ضمن اینکه اگر بخواهید حتی از خود بانک مرکزی هم یک چنین تقاضایی را بکنید حتما باید شخص رئیس کل دستور بدهد و بعد از طی تشریفات خاص اداری زمانبر یک ریال بدست آورید.

البته ارزش کار شما بالا است چون علاوه بر لزوم مکاتبه با رئیس کل محترم و تشریف فرمایی به ساختمان باشکوه این بانک واقع در خیابان نفت (شمال تهران ) هزینه ایاب و ذهاب مکرر چند برابر یک دلار برایتان خرج در بر خواهد داشت.

شاید اصلا بهتر باشد که ول کن معامله باشید.
به هر شکل یک ریال یک دلار ارزش دارد . همین ! البته تا نظر شما چه باشد....




  • دانلود فیلم