سفارش تبلیغ
صبا ویژن
<<زندگی بیابان پر پیچ و خمی است که در آن تنها قطب نمای تو، ایمان به خدا است>>
تاریخ : یکشنبه 91/10/24 | 8:2 صبح | نویسنده : مهدی

اقتصادایران آنلاین نوشت : حتما عنوان این خبر برایتان بسیار تعجب برانگیز است حق دارید اما این موضوع حقیقت دارد. اگر شما بخواهید یک ریال واحد پول ایران را تهیه کنید باید برای بدست آوردن آن تلاش و جستجوی زیادی کنید .این مطلب نه شوخی است و نه طنز بلکه یک حقیقت است تلخی یا شوری اشیا شیرینی اش بستگی به استنباط خودتان دارد.

 

به گزارش اقتصادایران آنلاین تحقیقات نشان داده است برای نیل بدین منظور ، هزینه ای برابر یک دلار باید بپردازید چون پولی بنام ریال پیدا نمیشود.

حتی اگر بخواهید بطور رسمی به بانکها مراجعه کنید و درخواست یک ریالی کنید حتما با تبسم کارمندان مواجه خواهید شد و چه بسا خستگی را از تن ایشان بدر کنید.

البته بگذریم از هزینه هایی که باید تا بازار فروش مسکوکات و اسکناسهای قدیمی بکنید اما نکته جالب و تامل برانیگز اینجاست که اگر بخواهید به این بازارها مراجعه کنید ممکن است همچنان اسکناس های قدیمی و حتی یکصد ریالی و دویست ریالی داشته باشند اما احتمال داشتن یک ریالی و دو ریالی و پنج ریالی و ده ریالی ،علی الخصوص یک ریالی، بعید است.

هزینه رفت و برگشت و خرید سکه را حساب کنید حتی اگر بخواهید با پیک برایتان بفرستند که دیگر چندین هزارتومان گرانتر بدستان خواهد رسید.

ضمن اینکه اگر بخواهید حتی از خود بانک مرکزی هم یک چنین تقاضایی را بکنید حتما باید شخص رئیس کل دستور بدهد و بعد از طی تشریفات خاص اداری زمانبر یک ریال بدست آورید.

البته ارزش کار شما بالا است چون علاوه بر لزوم مکاتبه با رئیس کل محترم و تشریف فرمایی به ساختمان باشکوه این بانک واقع در خیابان نفت (شمال تهران ) هزینه ایاب و ذهاب مکرر چند برابر یک دلار برایتان خرج در بر خواهد داشت.

شاید اصلا بهتر باشد که ول کن معامله باشید.
به هر شکل یک ریال یک دلار ارزش دارد . همین ! البته تا نظر شما چه باشد....




تاریخ : یکشنبه 91/10/24 | 7:59 صبح | نویسنده : مهدی

،در مثل می‌گویند: «دلت جوان باشد» شاید همین دل جوان بودن را به معنایی دیگر اینجا نیز بتوان به کار برد. در اصل ظواهر کهولت معیار پیری و جوانی افراد نیست، بلکه سن واقعی آنها است که معیار جوانی یا پیری آنها را تعیین می‌کند. چه بسا افرادی که از نظر سن ظاهری در رده میانسالی و پیری قرار دارند، اما سن واقعی بدن آنها جوانتر از کسانی است که به ظاهر جوان محسوب می‌شوند. اگر از اطرافیان خود بپرسید: «آیا می‌دانید سن واقعی بدن شما چند سال است؟» کمتر کسی جوابی برای سؤال شما خواهد داشت؛ چرا که متأسفانه ما به علت عدم برخورداری از آموزش‌های لازم سلامتی و تندرستی و دوری از ورزش و تحرک بدنی معمولاً از این که سن واقعی‌ای هم وجود دارد، بی‌خبریم.

اما سن واقعی هر فرد، سنی است که بدن او از نظر قدرت و استقامت سپری کرده است، از آنجا که از حدود 25 سالگی با کاهش تعداد و ابعاد سلول‌ها در بدن آن هم با ریتمی ثابت مواجه می‌شویم؛ لذا توصیه متخصصان طب ورزشی و مربیان تربیت‌بدنی این است که افراد همواره تلاش کنند تا سن واقعی بدن خود را جوان‌تر از سن ظاهری نگه‌دارند. این که ایده‌آل سن واقعی هر فرد در مقایسه با سن ظاهری او چقدر است، معیاری است که با تست‌های ورزشی قابل محاسبه است، اما همین بس که جوان نگه‌داشتن این سن، سال‌های طولانی و مفید زندگی را برای آنها به ارمغان خواهد آورد و وداعی است با انواع بیماری‌های شایع در دوران میانسالی و سالخوردگی.
نکته مهم این است که بدن شما می‌تواند به شکل باورنکردنی جوان‌تر از سن واقعی شما بماند، اما رسیدن به آن شروط مهمی دارد که از جمله آن تغییر عادات زندگی غلطی است که متأسفانه برای همه ما به یک الگو و فرهنگ تبدیل شده است. رستوران‌گردی، پشت میز نشینی، استفاده از خودروی شخصی، آسانسور و هزاران روش غلطی که اصلاح آن فقط به کمی دلسوزی واقعی آن هم برای بدن خودتان وابسته است.

صد البته که براساس توصیه بسیاری از کارشناسان و متخصصان تغییر الگوهای تغذیه‌ای و تحرک بیشتر کمک بسیاری به افزایش طول عمر و کاهش سن واقعی بدن و جوان نگه داشتن آن می‌کند، اما این مهم را نباید فراموش کرد که کار کشیدن از قلب و سوزاندن چربی‌های اضافه بدن نیز در رساندن بدن به سن واقعی خود مؤثر خواهد بود. کمی توجه به رساندن بدنتان به سن واقعی آن، نه فقط شما را به سن واقعی‌تان نزدیک خواهد کرد، بلکه در برابر بیماری‌های غیرواگیری چون دیابت، فشارخون، انواع سرطان و بیماری‌های قلبی- عروقی هم مصون خواهید ماند.




تاریخ : یکشنبه 91/10/24 | 7:58 صبح | نویسنده : مهدی

؛مجله فوربس که هرساله لیست پولدارترین افراد دنیا منتشر می کند، امسال در یک اقدام جالب، با معادل سازی ارزش دارایی افراد در مقاطع زمانی مختلف تا کنون، برای اولین بار لیستی را منتشر کرده است که در آن 200 نفر که در طول تاریخ بیشترین ثروت را داشته اند معرفی شده اند. اولین نفر در این لیست که به عنوان پولدارترین فرد در تاریخ معرفی شده، چنگیز خان با 417 میلیارد دارایی است!

نکته جالبی که در این لیست به چشم می خورد، وجود تنها یک ایرانی در این لیست 200 نفره است، که در این رده بندی جایگاه 193 را به خود اختصاص داده است.
بر خلاف تصور اکثر ایرانیان در مورد پولدارترین فرد ایرانی! این عنوان به پیر امیدیار، مدیر سایت ebay اختصاص دارد.
امیدیار در سال 1967 در کشور فرانسه- پاریس به دنیا آمد. پدر او ایرانی و مادرش فرانسویست. وی در 6سالگی به همراه خانواده خود به امریکا می رود و در کالج نافتز در رشته علوم رایانه تحصیل میکند.
 
امیدیار در سال 1995 سایت ebay را تنها از روی سرگرمی راهاندازی می کند ولی پس از گذشت اندکی این سایت به یکی از بزرگترین و پردرآمد ترین سایت های اینترنتی تبدیل می شود.
 
 
Ebay به عنوان اولین سایت حراجی اینترنتی لقب گرفته است. این سایت در حال حاضر تعداد 6000 کارمند دارد و در سال 2005 میلادی معادل 441 میلیون دلار سود داشته است.
 
 
 ebay در حال حاضر 144 میلیون عضو دارد و روزانه میلیون ها معامله بصورت مجازی در آن صورت می گیرد.
امیدیار در لیست ثروتمندان حال حاضر دنیا در رتبه 17 قرار دارد و ثروت او حدود 8 میلیارد دلار برآورد شده است. 
 




  • دانلود فیلم