سفارش تبلیغ
صبا ویژن
<<زندگی بیابان پر پیچ و خمی است که در آن تنها قطب نمای تو، ایمان به خدا است>>
تاریخ : یکشنبه 92/3/26 | 5:31 عصر | نویسنده : مهدی
پهنای اروندت سلام 
  
 

 مدت آهنگ:2:35

خواننده:حامد طاها

حجم فایل دانلودی : 2.33 مگابایت

برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید...


 
 
 
متن آهنگ :

از عشق گویم از وطن
خاکم و سرزمین من

همیشه جاودانه شو
خاک اهورائی من

قدم ، قدم ، غیرت و شور
غزل غزل ، آیه و نور

از ابتدا تا انتها ،
مردمی از جنس حضور

پهنای اروندت سلام
البرز و الوندت سلام

بر آسمان فکه و
کوه دماوندت سلام

 

******

 

دولت عشق و اقتدار
فردای روشن پیش رو

خدمتگزار و مهربان
اهل نشاط و گفتگو

با هم ، برای این وطن
صد شور بر پا می کنیم

عزت برای خویش را
با هم مهیا می کنیم

پهنای اروندت سلام
البرز و الوندت سلام

بر آسمان فکه و
کوه دماوندت سلام




تاریخ : دوشنبه 92/3/13 | 4:47 عصر | نویسنده : مهدی

از سال های ابتدایی زندگی بشر همیشه نقش بازی کردن برای فهماندن یک موضوع یا برقراری ارتباط بوده است که طی سال های متمادی به تئاتر و سینما تبدیل شده است.در روزهای اولیه شاید تنها سکوها برای نمایش وجود داشتند اما بعدها استادیوم و سالن های نمایش ساخته شد که این روزها قدمتشان شاید بیش از 1000 سال باشد. در دنیا تعدادی از این سالن های تئاتر بافی مانده است که هنوز هم در آنها نمایش اجرا می شود.

** Herodes Atticus


در جنوب شهر اتن و در نزدیکی آکروپلیس تئاتری قرار دارد که در سال 161 پس از میلاد توسط فرمانروای یونان و برای همسرش ساخته شد. این تئاتر ابتدا برای برگزاری مراسم مرگ همسر پادشاه ساخته شد اما بعدها تبدیل به تئاتر شد و همچنان نیز در حال کار است. این تئاتر از سطح زمین به صورت یک حفره به پایین رفته و حدد 80 متر عمق دارد که البته تمام آن با دست ساخته شده است.

** Epidaurus



این مکان به نوعی معروف ترین تئاتر باستانی دنیا است که این روزها نیز به راحتی از آن استفاده می شود. در سال 1880 برای روزها اول ساخت آن به سبک یونانی های باستان و با تیشه شروع شد و نمادی از یونان باستان را در این کشور زنده کرد. این تئاتر به گونه ای ساخته شده است که باد می تواند صدای بازیگران را به همه جای سالن و با قدرت عالی برساند. در این تئاتر 55 ردیف وجود دارد که گنجایش آن نزدیک به 20 هزار نفر است.

** تئاتر نارنجی


این تئاتر یکی از قدیمی ترین ها در دنیاست چرا که در همان قرن اول پس از میلاد مسیح ساخته شده است که البته تا سال 391 کار می کرد ولی به دستور کلیساها بسته شد. این تئاتر این روزها خانه فستیوال های اپرای دنیاست و با قدرت به کار خود ادامه میدهد. در این مکان تا به حال تغییرات و تعمیرات کمی صورت گرفته است که نشان از ساخت بسیار دقیق آن است.

** Merida

"Merida" یکی از تئاترهای روم باستان که هنوز هم پابر جا مانده است اما کارایی کمتری نسبت به دیگر تئاترها دارد. در چند سال اخیر تعمیرات بسیار زیادی روی آن انجام گرفته است تا از ریزش یا آسیب های جدی آن جلوگیری شود. ظرفیت این تئاتر نزدیک به 6 هزار نفر است و در گذشته سپاهیان رومی نمایش های جنگی خود را در آن می دیدند.

** Theater of Side


یکی از تئاترهای بسیار باستانی که در شرایط باورنکردنی سالم و سرحال باقی مانده است. این تئاتر 25 سال پیش از میلاد ساخته شده است و به مانند حفره های معدن در دل زمین قرار دارد. گنجایش 15 هزار نفری آن بیش از 2000 سال است که مشتاقان تئاتر را به خود جذب می کند. این تئاتر البته به مانند یک شهر تمام امکانات را در اختیار دارد و در جنوب ترکیه واقع شده است.




تاریخ : دوشنبه 92/3/13 | 4:45 عصر | نویسنده : مهدی

جزیره های مختلفی به صورت طبیعی در اقیانوس ها پراکنده شده اند که مردم در آن ها زندگی خود را می گذرانند. این جزایر به طور طبیعی و بنا به شرایطی سر از دل دریا بیرون آورده اند ولی جزایری نیز هستند که به دست انسان ها ساخته شده اند و محاسبات بزرگ علمی در پشت آن ها قرار گرفته است.

** یومی هوتارو



یکی از عجیب ترین سیستم ها جاده ای دنیا را در ارتباط دو شهر ژاپنی پیدا کنید. این سیستم اتوبان در زیر دریا قرار دارد و دو شهر کیسارازو و کاناگاوا را به هم متصل می کند. در سمت شهر کاناگاوا برای ورودی این اتوبان یک جزیره مصنوعی بسیار بزرگ ساخته شده است که به عنوان یکی از پروژه های عظیم ساخته شده به دست بشر شناخته می شود. این تونل بین دو شهر نزدیک به 10 کیلومتر طول دارد.

** جزیره سرگردان



در سال 1998 فردی به نام "ریچی سوا" از مکزیک برای انکه بتواند آرزوی زندگی در جزیره را برای خودش محقق کند توانست یک جزیره معلق بسازد. او برای ساخت این جزیره از 250 هزار بطری پلاستیکی استفاده کرده بود ولی بیش از یک سال دوام نیاورد چرا که طی یک طوفان از بین رفت. او برای این جزیره یک خانه دو طبقه، حمام دستشویی و سیستم های خورشیدی بسیاری را تهیه کرده بود.

** شهر روی آب



"Mexcaltitán" یک جزیره دست ساز است که انسان ها برای زندگی راحت آن را ساختند. البته گفته می شود که آزتک ها در سال های 1090 پایه های احداث این شهر را گذاشته اند ولی بعدها تکمیل گشته است. این شهر این روزها به یک شهر توریستی تبدیل شده است و تنها راه ارتباطی به آن از طریق قایق است. این جزیره نزدیک به 7 کیلومتر قطر دارد که خیلی بزرگ به حساب نمی آید.

** هتل جزیره ای



یکی از جزیره های دست سار که البته یک سکوی دفاعی در جنگ جهانی بوده است این روزها به هتلی 5 ستاره تبدیل شده است که امکاناتی بی نظیر در آن قرار دارد. این امکانات می توانند شامل 21 اتاق، دو سکوی بالگرد، استخر و ... شود. در سال 2007 البته شرکت صاحب آن ورشکسته شد و قصد فروشش را کرد که البته به فروش نرسید.این سکو با بدنه ای بتونی و دیواره های بلند از محافظ های ضد موشک یکی از ایمن ترین هتل های دنیا را در دل خود قرار داده است.

** کشتی جزیره ای



یک شرکت اتریشی چندی پیش از کشتی تفریحی خاصی رونمایی کرد که به تنهایی یک جزیره متحرک است. این کشتی تفریحی دارای دو موتور دیزل بوده و شبیه به باغ های معلق بابل ساخته شده است. فضای ان نزدیک به 1000 متر مربع بوده و تمام وسایل لوکس زندگی در سه طبقه این کشتی فراهم شده است. این جزیره برای ثروت مندانی ساخته خواهد شد که قصد دارد شش میلیون دلار تنها برای روی آب بودن خرج کنند




  • دانلود فیلم