سفارش تبلیغ
صبا ویژن
<<زندگی بیابان پر پیچ و خمی است که در آن تنها قطب نمای تو، ایمان به خدا است>>
تاریخ : پنج شنبه 91/11/26 | 11:16 عصر | نویسنده : مهدی

کشورهای دنیا همیشه به دنبال تولید سلاح های مختلف بوده اند تا بتوانند به کمک آن ها از سرزمینشان محافظت کنند. البته برخی اوقات نیز در راه تولید سلاح دست به آزمایشات بسیار عجیبی می زنند. یکی از این آزمایش ها استفاده از حیوانات به عنوان سلاح های جنگی است که در این مطلب نگاهی به تعدادی از آن ها داریم:

بمب اتم مرغی



در سال 1957 جنجال های جنگ سرد بسیار بالا بود  و انگلستان به دنبال آن بود تا برای از بین بردن تهدیدات احتمالی آلمان بمب های هسته ای را در آلمان کار بگذارد. آن ها تصمیم گرفتند تا کلاهک های هسته ای را در مرغ ها قرار دهند و سپس آن ها را در فاضلاب آلمان رها کنند. البته این تصمیم اجرا نشد ولی تمرین هایی که برای آن انجام گرفته بود بسیار وحشتناک بود و مرغ های زیادی در راه این آزمایش از بین رفتند.

بمب های خفاشی



یکی از سلاح های بسیار ترسناک دنیا که قرار بود به وسیله حیوانات انجام شود بمب های خفاشی است. در جنگ جهانی دوم آمریکا نقشه هایی برای این بمب کشیده بود. این بمب ها به این صورت بود که صدها خفاش در حالت خواب در یک محفظه آهنی قرار می گرفتند و سپس در آسمان رها می شدند. این بمب در میانه راه گرم شده و خفاش ها از خواب بیدار می شدند و به سمت دشمنان حمله می کردند. به هر خفاش مقدار کمی مواد منفجره متصل شده و این باعث می شد تا در میان راه به هر جسمی که برخورد می کردند منفجر می شدند.  این پروژه چند باری اجرا شد اما خیلی زود از بین رفت تا سرمایه ان صرف آزمایشات هسته ای شود.

بمب های ماری هانیبال



همانطور که در تاریخ نیز می توان دید هانیبال یک از ارتش های بسیار بزرگ را داشته است و در آن از حیوانات زیادی نیز استفاده می کرده است. در یکی از جنگ های که در دریا رخ می داده است او دستور میدهد تا کوزه های بزرگ را مملو از مارهای سمی کنند. آن ها سپس با نزدیک شدن به کشتی های دشمن کوزه ها را به سمت آن پرتاب کرده و مارها آزاد می شوند. این اسلحه از جمله مرگبارترین سلاح های تاریخ است و جان انسان های بسیار را گرفته است و بعد از هانیبال نیز استفاده شده است.

بمب های کبوتری



یکی دیگر از بمب های طراحی شده در دوره جنگ جهانی دوم، بمب های هدایت شونده با کبوتر بودند. این بمب ها به گونه ای ساخته شده اند که چند کبوتر در آن ها جای بگیرند و بتوانند هدف را شناسایی کرده بمب را به سمت آن هدایت کنند. این بمب ها قبل از آن بوده اند که بمب های هدایت شونده امروزی به وجود آیند. کبوترها قرار بود تا قبل از ورود به بمب ها آموزش دیده و دشمن ها را شناسایی کنند. این بمب البته هیچگاه ساخته نشد ولی کبوترهای زیادی توسط آمریکا برای این بمب خریداری شد.




تاریخ : شنبه 91/11/21 | 8:22 صبح | نویسنده : مهدی

تا به حال حوادث مرگبار مختلفی در خطوط ریلی رخ داده است که البته در میان آن ها برخی بسیار عجیب هستند یا به نوعی با دیگر حوادث متفاوت هستند. در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از متفاوت ترین حوادث ریلی دنیا:

سقوط ترن از طبقه دوم



در سال 1895 یکی از عجیب ترین حوادث ریلی دنیا رخ داد. در این حادثه که در یکی از خطوط شهر پاریس اتفاق افتاد یک قطار به علت ضعف سیستم ترمز از کنترل خارج شد و با کناره های ریل  برخورد کرد. به خاطر سرعت بالا ترن حتی ایستگاه را نیز برش داد و به دیوار آن برخورد کرد و سپس به خیابان افتاد. در این حادثه تمامی مسافرین جان سالم به در بردند ولی قطار پس از سقوط از طبقه دوم به روی خانمی سقوط کرد و باعث مرگ او شد.

مرگبارترین حادثه قطار پر سرعت دنیا



در سال 1998 مرگبارترین حادثه قطارهای پرسرعت دنیا در آلمان رخ داد. این قطارها معمولا به عنوان ایمن ترین ها در دنیا شناخته می شوند ولی در این حادثه نزدیک به 101 نفر کشته و 88 نفر زخمی شدند. دولت آلمان علت این حادثه را شکستگی چرخ قطار و خارج شدن آن از ریل اعلام کرد. این حادثه برای همیشه در تاریخ آلمان به ثبت رسید.

مرگبارترین حادثه ریلی در تاریخ



سریلانکا جایی است که عنوان مرگبارترین حادثه ریلی را به خود اختصاص داده است. در سال 2004 در حالی که یک قطار با جمعیت بسیار زیادی در حال حرکت در نزدیکی ساحل بود که ناگهان زمین لرزه ای در دریا رخ داد و در پی آن سونامی بزرگی به سمت قطار آمد. در این حادثه نزدیک به 1700 نفر جان خودشان را از دست دادند تا به عنوان حادثه ای شناخته شود که نمونه ای در تاریخ ندارد.

تصادف با ترن دزدی



دزدیدن خودرو یا موتور سیکلت شاید خیلی تعجب آور نباشد اما ربودن یک ترن بسیار عجیب است. چندی پیش زنی در یک اقدام نادر یک قطار را در سوئد ربود و با آخرین سرعت شروع به حرکت کرد. از آنجایی که این خانم ناشناس توانایی کنترل قطار را نداشت، ترن از خط خارج شده و سپس با خانه ای در کنار ریل برخورد کرد. این حادثه تلفاتی نداشت و تنها زن سارق کمی مجروح شد.

برخورد مخرب دو ترن



در سال 1954 یک تصادف بسیار سنگین در یکی از خطوط ریلی شهر لندن رخ داد. این حادثه اینگونه رخ داد که یک قطار الکتریکی با توجه به نشانه ها زیر یک پل توقف کرد و پس از چند دقیقه یک قطار بخار به علت مه غلیظ متوجه ترن الکتریکی نشد و به شدت با آن برخورد کرد. این برخورد به تنهایی کشته ای نداشت اما شدت حادثه باعث تخریب پل شد و سپس روی قطار بخار ریخت. در پی تخریب پل 90 مسافر که در قطار بخار بودند جان خودشان را از دست دادند.

تصادف به خاطر یک گاو



هند یکی از کشورهایی است که حادثه های مختلفی در خطوط ریلی آن رخ می دهد اما عجیب ترین آن در سال 1995 بود. در این حادثه ترن ها با برنامه حرکت خودشان را آغاز کرده بودند ولی در این میان مشکلی وجود داشت. قطار اول پس از حرکت متوجه یک گاو روی ریل می شود و برای برخورد نکردن با آن ترمز می کند و مدتی صبر می کند. در این مدت ترن دوم بدون اطلاع از این موضوع حرکت کرده و بدون توجه به راه خود ادامه می دهد این بی توجهی باعث شد تا قطار دوم با شدت به ترن اولی برخورد کند. در این حادثه 200 نفر کشته و 200 نفر دیگر نیز مجروح شدند.




تاریخ : شنبه 91/11/21 | 8:21 صبح | نویسنده : مهدی

تا به حال شاید داستان هایی در مورد حیوانات مختلف شنیده اید که جان صاحبانشان را نجات داده اند. اغلب این حیوانات گربه ها یا سگ ها بوده اند و معمولا پرنده های کار خاصی در شرایط حساس انجام نمی دهند.

این مورد اما به تازگی توسط یک طوطی شجاع اتفاق افتاده است. این طوطی که "کوکی" نام دارد توانست جان صاحب 17 ساله خودش را از یک آتش سوزی نجات دهد.

"بن رییس" انگلیسی صاحب این طوطی است و می گوید:" در زمان آتش سوزی در حمام بودم و متوجه چیز خاصی نمی شدم اما "کوکی" آتش را دیده بود و در صدد بود تا من را از آن با خبر کند."



این طوطی بعد از دیدن آتش به سمت حمام می رود و چندین بار محکم به در می کوبد تا شاید بتواند جان صاحبش را نجات دهد و البته موفق نیز می شود. بن با باز کردن درب آتش را می بیند و از خانه فرار می کند.

این طوطی در طی آتش سوزی جان خودش را از دست داد اما توانست جان یک انسان را نجات دهد. مادر "بن" نیز می گوید اگر این پرنده نبود هم اکنون بن نیز در آتش سوخته بود.




  • دانلود فیلم